Bildgåta 3

Det var länge sedan vi skrev något på bloggen och det är väl hög tid att ge ett livstecken ifrån sig. Det blir i form av en bildgåta. Jag har ju inte lyckats så bra med svårighetsgraden tidigare, men kanske, kanske har jag något att bita i idag. Nedanstående skiss är gjord av en svensk amatör. Vad är det som beskrivs på detta sätt?

Bildgåta 3.

Bildgåta 3.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Bildgåta 3

  1. Paul Schlyter skriver:

    Positionen hos Nova Dahlgren 1963 ???

  2. Jakob Isaksson skriver:

    Handlar det om exoplaneter tro?

  3. Jakob Isaksson skriver:

    WASP-58b

  4. Hans Bengtsson skriver:

    Jag kan tänka mig att du hittat Elis Dahlgrens egen kartskiss som visar Nova Herculis 1963? I varje fall är det novan som är utmärkt, vilket Paul redan skrivit.

  5. Thomas Karlsson skriver:

    Tog upp Cartes du Ciel över området och hittade också Dahlgrens nova (innan jag tjuvkikade på de andra kommentarerna)

  6. Johan Kärnfelt skriver:

    Jag tänkte att jag själv skulle kolla om CdC kunde lösa gåtan, men sen blev det inte gjort. Får se om jag kan klura ut något svårare till nästa gång. 🙂

Kommentera

